maandag 28 november 2016

Inregelen

Inregelen, tja hoe ga ik dat uitleggen. Waarschijnlijk, wel zeker, het lastigste deel van het hele gebeuren. De operatie lijkt daarbij op een noodzakelijk "kwaad". Die duurde een dag.
Het inregelen daarentegen gaat een maand of drie, als ik geluk heb, of misschien wel een maand of zes (OMG !) duren.

Met kleine stapjes kan ik de stimulator zelf ophogen. Ophogen als de klachten terugkomen of verlagen als ik geen klachten heb.

Dė hamvraag nu is, wanneer ze zijn de klachten structureel en wordt een bijstelling van de stimulator gerechtvaardigd? In Maastricht zei men dat je het een bepaalde tijd moet gunnen om te bepalen om een verhoging of verlaging wel effect heeft.

Ehmmmmm, en dat zegt men tegen mij? Enfin, we hebben inmiddels iedere klant met 0,2 volt verhoogd. Dit om de tremor te onderdrukken. Ook om de coördinatie te stimuleren. Maar daar zit de crux, hoe bepaal ik of links of rechts verhoog? Bij coördinatie zijn het links en rechts die niet meer met elkaar overleggen.

Groet Gerlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten