zondag 3 september 2017

Bike4Parkinson nummer 3

Hoi,

Gisteren, 2 september stond de traditionele Bike4Parkinson weer op programma. Mijn derde, en zo langzaamaan een traditie aan het worden. Ik kan niet benadrukken hoe belangrijk bewegen is, je wordt anders snel steeds stijver, krijgt mee klachten en ga zo maar een tijdje door. Daarom bewegen! Met Parkinson zeker, zonder Parkinson trouwens ook!

Getraind had ik, weliswaar minder dan vorig jaar (werd mij door het thuisfront ingefluisterd en ik geloof dat ze gelijk hebben). Anyway, om half negen gestart voor de 60 km door Zuid-Limburg. Met zijn vieren gestart en door onfortuinlijk materiaalpech, derailleur gebroken, met zijn drieën gefinished. Onderweg op mijn fatbike nog een platte band gehad, plakken geen probleem maar mijn hemel (!) wat moet daar een hoop lucht in, in zo'n band! Dat was minstens de helft van het oponthoud. Gelukkig kregen we steun van één van de motards die rondrijden (lijkt wel Tour de France hahahahahaha). 

Op het menu:

- De Roezekoel in Cadier en Keer,
- De Bergstraat in Bruisterbosch,
- De Loorberg in Slenaken,
- De oude Gulpenberg in Gulpen,
- De Kruisberg in Wahlwiller,
- De Eyserbosweg in Eys,
- De Fromberg in Fromberg,
- De Doodeman in Stokhem, en
- De Cauberg in Valkenburg  

Een heerlijk 9 "gangen" setje, doorspekt met het nodige "vals plat" en waar je omhoog gaat, ook een paar strakke afdalingen. Jammie.

D'r zitten een paar echte kuitebijters bij, de Gulpenberg bijvoorbeeld, maar ook de Eyserbosweg en de Doodeman zijn de kers op de taart. Onderweg kom je vanalles tegen aan rollend materiaal, bakfietsen, stadsfietsen, e-bikes, mountainbikes en racefietsen. Je knoopt gemakkelijk een gesprek aan, LOL je heb in ieder geval allemaal al één gemeenschappelijk onderwerp op zo'n Bike4Parkinson, nietwaar. Je motiveert mekaar om het tot een goed eind te brengen. En als je dan al eens moet afstappen omdat die Doodeman ècht een killer is, so what.

Afgezien? JA in hoofdletters! Blij dat ik het weer heb gedaan? JA JA JA! Volgend jaar weer? JA! Volmondig ja!

Groet, Gerlach 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten