woensdag 13 september 2017

Bedrijfsarts en arbeidsdeskundige

Hoi

afgelopen weken weer langs diverse instanties gegaan. Eerst naar de bedrijfsarts. Op zich gaat het niet verkeerd, als ik de belastbaarheid in de gaten hou. Afgesproken dat ik naar 5 dagen van 4 uur ga. Tegelijkertijd zegt de bedrijfsarts dat ie twijfelt of we in de huidige setting met het werk dat ik doe, ooit meer dan 50% kan terugkeren in het arbeidsproces.

Hmmmm, wisten we misschien al maar als je het nog eens terughoort, komt ie wel binnen.

We hebben nog even over het arbeidsdeskundig onderzoek gehad dat op de rol staat. De bedrijfsarts zal de Functionele Mogelijkheden Lijst opstellen die daarvoor nodig is. Eind oktober, de 23e, volgende afspraak. Ben dan bijna een jaar (!) ziek. Tijd voor de 1e jaars evaluatie.

Daarna was het de beurt aan de arbeidsdeskundige die zijn onderzoek thuis kwam doen. Ik wist helemaal niet wat ik kon verwachten of wat er allemaal ging gebeuren. Ook niet met wat ik wis dat op de FML staat. Had me erg veel laten adviseren (ook door een arbeidsdeskundige bij de Parkinsonvereniging). Had mijn verhaal precies in mijn hoofd, maar om te zeggen dat ik voorbereid was....geen idee.

Achteraf bleek dat ik heel goed voorbereid was, misschien ook omdat ik me allerlei situaties had voorgesteld, weet het niet. Hoe het ook zij, de twee belangrijkste conclusies:
  1. ik kan nu niet aan de leveringsverplichting voldoen die bij mijn huidige functie hoort
  2. we zien een aantal opties, rekening houdend met de FML, die neem ik aan in het verslag verwerkt zullen worden en waarmee de werkgever en ik aan de slag zullen moeten

Het verslag zou mogelijk in concept, deze week al kunnen worden opgeleverd. Ben benieuwd.

Voor wat betreft de medische kant van het verhaal, Zoals gezegd, eind volgende maand naar de bedrijfsarts, begin oktober naar mijn beide neurologen (in Sittard en Maastricht) en op mijn initiatief (als bijvoorbeeld dat arbeidsdeskundig onderzoek of iets anders daar aanleiding toe geeft) een bezoek aan maatschappelijk werk. De ergotherapie is inmiddels gestopt (omdat we klaar waren).

--

Geen opmerkingen:

Een reactie posten